środa, 25 lutego 2015

Kawowe peelingi nawilżające do twarzy i ciała



W dzisiejszym poście pokażę Wam dwa przepisy na najlepsze domowe peelingi nawilżające, których używam już od bardzo długiego czasu. Zawsze, gdy jestem w sklepie, półki ze scrubami i peelingami omijam szerokim łukiem. To dlatego, że kupowanie napakowanych chemią nie miałoby sensu, podczas gdy samemu można zrobić coś o wiele lepszego. Takie domowe peelingi świetnie nawilżają, a także zdecydowanie lepiej radzą sobie ze ścieraniem naskórka. Choć przyznam, że kosmetyki kupować uwielbiam, to do sklepowych peelingów na pewno nie wrócę :)

Do wykonania pierwszego peelingu potrzeba:
  • 1/2 szklanki oleju (możecie użyć dowolnego; kokosowego, z oliwek, jaki tylko posiadacie)
  • 1 szklanka cukru lub soli
  • 1 szklanka kawy
  • 1/2 łyżki cynamonu
Zrobienie tego peelingu długo nie trwa, polecam wszystkim zapracowanym i leniuchom :) Należy jedynie wymieszać wszystkie składniki i przełożyć do pojemniczka lub słoika, nie trzeba przechowywać w lodówce. Można stosować do twarzy jak i do ciała.


Do wykonania drugiego peelingu potrzeba:
  • 1/4 szklanki oleju (jak powyżej, może być dowolny)
  • 1/2 szklanka cukru lub soli
  • 1/2 szklanki kawy
  • 1/2 szklanka startego mydła lub drobno pokrojonego (mydło glicerynowe lub błotne byłoby najlepsze)
Jak widzicie, w przepisie i na zdjęciu widać małą rozbieżność w ilości kawy i cukru. To dlatego, że ilość kawy i cukru można dowolnie regulować. Jeśli nie jesteście kawoszami, do peelingu śmiało możecie wykorzystać cukier, to samo w przepisie wyżej. Ja nie zrezygnowałam z kawy ze względu na antycellulitowe i antyoksydacyjne właściwości. Najlepiej stosować tylko do ciała ze względu na to, że dość trudno rozprowadza się po delikatnej skórze twarzy.



Ta metoda jest trochę bardziej pracochłonna. Olej z mydłem umieścić w garnuszku i powoli podgrzewać do momentu roztopienia mydła. Odstawić na 10-15 minut i dodać resztę składników, wymieszać. Przełożyć do prostokątnej foremki (u mnie wyszła połowa foremki), docisnąć masę, odłożyć na 15 minut do lodówki i kroić w kwadraty. Przełożyć do pojemniczka lub słoika, nie trzeba przechowywać w lodówce.



2 komentarze:

  1. ja chyba niestety jestem za leniwa na takie rzeczy:( ten peeling świetnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń